donderdag 20 oktober 2016

Genieten van Mary Zoo

Laat ik eerlijk zijn, twee weken geleden had ik nog nooit van Mary Zoo gehoord, totdat ik op zoek ging naar muziek voor bij mijn bijdrage aan het programma Cultuur071 op Sleutelstad. En ik was gelijk verkocht, prachtige stem, subtiel gitaarspel en een betoverende cello. En die staat dan vanavond zomaar in Schommelen!
De geboren Zwitserse, nu in Parijs wonende Christine Zufferey maakt al ruim 20 jaar cd's met verschillende bands, de laatste jaren onder haar artiestennaam Mary Zoo. Tijdens deze tour van twee weken door Nederland speelt ze helemaal solo en ook dát klinkt prima. Behalve als er 25 studentes op kroegentocht langskomen, dan kan ze zichzelf niet meer horen en is het tijd voor de pauze.
Daarna gaat ze weer verder met natuurlijk veel nummers van haar nieuwste cd Tales from the Underground (geschreven in de catacomben van Parijs en voorzien van een prachtig boekje) maar ook ouder werk als Revolver (dat ik dus op de radio draaide) en iets van Edith Piaf (omdat we daarover aan de praat raakten in de pauze). Ze zingt zowel in het Frans als het Engels (ze heeft een tijdlang in Boston gewoond en gespeeld) en doet dat prachtig. Een onverwacht pareltje zomaar op een donderdagavond. En ze is nog tot en met 28 oktober in Nederland!

LINK:
Mary Zoo

Geen opmerkingen: